BMW A.G. [be-em-ve]; je nemška kratica za Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft ali prevedeno Bavarski motorni obrat delniška družba. BMW je nemško avtomobilsko podjetje s sedežem v Munchnu.
Večinski delničar podjetja je družina Quandt z okoli 47% lastništva.
BMW ima v lasti tudi avtomobilski znamki Mini in Rolls Royce ter podznamki BMW M in BMW i.
Začetek družbe sega v leto 1913, ko je Karl Friedrich Rapp, znan in uspešen inženir v nemški letalski družbi ustanovil svoje podjetje v Münchnu, imenovano Rapp Motoren Werke. Delavnica se je usmerila v izdelovanje letalskih motorjev, ki so jim na začetku povzročali veliko težav.
Zaradi vedno večjih finančnih težav se je Karl Friedrich Rapp odločil za prodajo podjetja. Tovarno sta leta 1916 kupila dva Avstrijca, Franz Josef Popp in Max Friz ter podjetje preimenovala v Bayeriche Motoren Werke, krajše BMW. Leta 1917 je šel v proizvodnjo prvi BMW letalski motor. Do leta 1922 so z BMW-jevimi motorji podrli 29 rekordov.
Leta 1923 so začeli izdelovati motorna kolesa. Njihov prvi motocikel je bil R32. Imel je 2-cilindrični motor in je dosegel hitrost 95 km/h.
Dne 22. marca 1929 so izdelali prvi avtomobil.
Ko je bilo ustanovljeno podjetje Bayerische Motoren Werke, so istega leta uradno registrirali tudi blagovno znamko BMW.
Za simbol podjetja so si zamislili krog, ki bo imel v zunanjem obroču zapisano ime podjetja (BMW), sredino pa so zapolnili s kvadranti v barvah Svobodne dežele Bavarske. Modra in bela kvadranta so zaradi prepovedi uporabe nacionalnih simbolov v komercialne namene v znak postavili v obratnem zaporedju kot so bili v simbolu dežele.
Logotip izvira iz logotipa firme Rapp Motorenwerke, ki je bila predhodnica BMW. Znak je podoben, le da je imel Rapp v sredini namesto bavarskih barv črnega šahovskega konja, ki je simboliziral vranca (»der Rappe«).
Zmotno je torej prepričanje, da BMW-jev znak ponazarja letalski propeler, saj ta pri nastanku znaka ni igral nobene vloge. Ideja o povezavi med znakom in letalskim propelerjem izhaja iz reklame, ki so jo leta 1929, na začetku velike gospodarske krize izdelali pri BMW-ju.
Takrat so namreč pridobili licenco za izdelovanje Pratt & Whitneyevih radialnih letalskih motorjev in so želeli z reklamo, v kateri je imelo letalo na mestu propelerja že uveljavljen BMW-jev znak, povečati prodajo svojih letalskih motorjev.
Znak je bil skozi svoje »odraščanje« deležen nekaterih korektur, ki so bile posledica prilagajanja zakonodaji in standardizacije, vendar pa se znak iz leta 1917 bistveno ne razlikuje od današnjega.
BMW ima razen v Nemčiji svoje tovarne še v 5 državah, kjer izdelujejo avtomobile in motocikle.
BMW je skozi desetletja osvojil vozniška srca, veselje do vožnje, ki ga motorji in avtomobili znamke BMW nudijo, so zasvojili mnoge. Ljubitelji znamke se po celem svetu družijo v društvih, klubih, in eden takih je tudi...
BMW avto klub Slovenija je bil ustanovljen in registriran aprila 2003. Združuje lastnike, voznike in ljubitelje avtomobilov znamke BMW. Za naše člane, pa tudi za ostale ljubitelje te avtomobilske znamke se trudimo organizirati čim več srečanj, kjer lahko somišljeniki med seboj izmenjajo izkušnje, se med seboj spoznajo in družijo. Prav tako pridobivamo nove sponzorje, ki našim članom ponujajo ugodnosti pri nakupu njihovih izdelkov ter storitev.
V Sloveniji smo edini uradni klub lastnikov avtomobilov BMW, ki je priznan s strani tovarne BMW, saj je BMW avto klub Slovenija tudi član krovne organizacije, ki združuje BMW klube pod imenom BMW clubs Europa.
Veliki družini se imate možnost pridružiti tudi vi - vse o članstvu v našem klubu si lahko preberete pod zavihkom VČLANI SE.
BMW avto klub Slovenija
Frankovo naselje 68